fredag den 30. august 2013

Politisk helhedssyn


Svar på læserbrev i Dagbladet Ringkøbing Skjern
                                                                                                 Lyne d.25-8-13

Karen Hindø havde d.23.aug et læserbrev her i avisen, hvor hun kommer med en vældig bredside mod min udtalelse i TV2 om rådhusforslaget, hvor jeg bl.a. sagde at den byudvikling et samlet rådhus vil give, det har vi også behov for i den sydlige del af kommunen. Nu er et TV klip sjældent fyldestgørende, men blot et klip ud af en sammenhæng, og derfor vil jeg gerne uddybe min holdning her, så bl.a. Karen Hindø ikke får mere kaffe galt i halsen.

Først stor ros til Per Greens forslag. Dejligt med visionære ideer til aktuelle politiske emner, og netop nyt rådhus på en eller to matrikler er super aktuelt.

Karen Hindø tillægger mig så stor politisk vægt at jeg alene kan skyde ideen ned og forhindre udvikling i kommunen. Jeg er jo hverken borgmester eller udvalgsformand, men bare menigt byrådsmedlem ud af 29, men tak for din tro på mine politiske evner. Jeg mener aldrig man bare ubetinget skal skyde ideer ned, uanset om de er skøre, skæve, vilde eller helt anderledes, men vi skal som politikere tage godt imod dem og debattere ideerne åben og aktivt med kommunens borgere.

Rådhusdebatten skal selvfølgelig også diskuteres aktivt og er jo i fuld gang. Jeg mener vi snarest skal have en eller 2 rådhuse, alt efter hvilke fordele og ulemper der er, og en meget væsentlig detalje er økonomien. Kommunen skal jo drives mindst ligeså økonomisk, som hvilken som helst virksomhed, derfor spiller arbejdsmiljø og økonomi også en stor rolle.

Vi er en geografisk rigtig stor kommune, og som politiker skal vi tænke på udvikling og helheder - også i rådhusdebatten, og det vil jeg gøre mit til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar