mandag den 16. november 2009

Mange gode arbejdspladser ønskes


Læserbrev i dagbladet idag:

Kommunens fremtidige serviceniveau skal bl.a. finansieres ved at vi skal have mere gang i erhvervsudviklingen i vores kommune. De virksomheder der er her, skal have alt den medvind, som loven tillader fra kommunal side, og her tænker jeg både politisk og administrativt. Vi skal gøre rigtig meget for at tiltrække nye virksomheder og iværksættere, for kun ved at øge antallet af arbejdspladser og mindske antallet af arbejdsløse, kommer vi helskindet igennem de næste år.

I det nuværende byråd arbejder man med at nedsætte et udvalg, der skal sætte fart på processen med at tiltrække flere virksomheder. Jeg vil gøre mit til at udvalget bliver en realitet og kommer i omdrejninger hurtigst muligt.

Efter spændende debat på VGT i dag, som jeg deltog i, er det jo bl.a. denne generation og deres søskende, der skal føle sig tiltrukket af Rgk.-Skjern kommune om føje år, når de har fået rygsækken fyldt op af oplevelser og uddannelse i verden omkring os. Det kan jo være, de vil flytte hjem igen. Det håber jeg.

Vi skal derfor have skabt økonomien til et godt serviceniveau, som sammen med et hav af forskellige virksomheder, skal gøre vores kommune mere attraktiv at bo i og flytte til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar