lørdag den 7. november 2009

Vel besøgt åben landbrug med politik







Der var en dejlig flok mennesker på staldbesøg idag, og udover rundvisning i stalden, blev der også snakket politik. Der blev blandt andet diskuteret "om faldefærdige ruiner er en sag for kommunen?" og ja, det mener jeg kommunen i en hvis grad kan være med til at afhjælpe via en ny national pulje.

Samarbejde i kommunalbestyrelsen er meget vigtig fremadrettet, men det er også vigtig at partier ytrer deres forskellige holdninger, da det er med til at gøre kommunalpolitik levende for omverdenen, blev der også sagt.

Der blev snakket meget om vigtigheden af vækst i erhvervslivet, så der kan komme skattekroner i kommunekassen.
Vigtigheden af at støtte op om en lokal kandidat fra den sydlige del af kommunen var der også positive tilkendegivelser på, ligesom at partipolitik ikke ikke er så væsentlig i byråd som det er i landspolitik.

Alt ialt en rigtig god dag, hvor der forøvrigt også var standsmæssig besøg af en lokal, der kom kørende i veteranbil.

2 kommentarer:

  1. Hej Lone. Jeg vil gerne høre din mening ang.
    vindmøller f. eks. Tamkjær ved Sdr. Vium. Jeg mener det er forkert at en privat firma som Jens K Pedersen skal tilrettelægge sådan et projekt, vi alle er med til at give et tilskud pr produceret KW, så må det også være RKS. Syd energi eller staten, så vi kan få en saglig debat vedr. placering, erstatninger osv.

    SvarSlet
  2. Hej MR. Opstilling af vindmøller og projektering heraf er en lang og vanskelig proces, og jeg er glad for den ambitiøse plan, som er lavet for vores kommune. Vi fik selv en vindmølle op for mange år siden, som blev projekteret af et privat firma,som dengang var fremme i skoene.
    RKSK må ikke selv projektere vindmøllerne, det er politisk besluttet. Staten og Sydenergi må hvis godt, så vidt jeg ved.
    Jeg tror vi skal være tilfredse med at det foregår af en lokal privat firma, da der er nok af opgaver der løses for kommunen af firmaer der kommer fra helt andre steder i landet,hvilket samtidig er penge helt ud af kommunen.
    Jeg kender ikke nok til det projekt du skriver om, men har den opfattelse at i alle projekter af firmaet JKP, da indrages borgerne meget seriøs, og det ser jeg som vigtig.
    Men der er jo mange måder at debatere på og inddrage lodsejere og naboere på, og det kan sikkert gøres bedre nogle steder.
    Håber det er svar nok,ellers må du skrive igen.

    SvarSlet